/, Producten/Data security maturity

Data security maturity

Tijd voor security

Het verzamelen van waardevolle datasets vraagt allereerst om een grotere focus op veiligheid. Wie zorgt ervoor dat jouw klantgegevens niet worden gehackt door de russen? Verkocht door de Amerikanen?
Of geinjecteerd door terroristen? Dit is geen bangmakerij, dit is de realiteit van 2017.

GDPR, de Europese privacyverordening

Data beveiliging – by design and by default

Artikel 25 van de GDPR vereist dat gegevensbescherming is ontworpen in bedrijfsprocessen, producten en diensten. Dit vraagt dus eigenlijk dat je privacyinstellingen standaard op een hoog niveau staan ingesteld, maar ook dat je data op de meest veilige manier opslaat en verstuurt.

Mocht je een Data Protection Officer hebben binnen je organisatie, dan moet zij of hij mechanismen implementeren om ervoor te zorgen dat persoonsgegevens alleen worden gebruikt voor het doel waarvoor ze verzameld worden en alleen kunnen worden gebruikt door de mensen die daar recht op hebben.

Security is geen hackathon

Het beveiligen van gegevens is geen eenmalig event, ingekochte dienst. Met een security-test ben je er niet. Een hackathon is mooi, maar mag alleen bestaan in een gestructureerd proces van security development.

Wat doet jouw organisatie om veilig om te gaan met Big data?

We hebben een aantal vragen opgesteld die een licht werpen op jouw security maturity.

  • Focus je op de veiligheid van applicaties, of nog op de veiligheid van devices?
  • Isoleer je databases en servers met kritische data?
  • Plaats je je data wel onder Nederlandse jurisdictie?
  • Werk aan real-time veiligheidsinformatie en event management?
  • Richt je reactief en proactief op beveiliging?
By | 2017-09-20T18:48:01+00:00 augustus 29th, 2017|Big data, Producten|

About the Author:

Ik ben een ervaren vernieuwer. De afgelopen 15 jaar heb ik vele grote en kleine organisaties geholpen met groeien. Ik ontwikkel krachtige digitale producten, services en proposities. Mijn kracht ligt in het overbrengen van visie en creëren van commitment. Ik voel me vrij bij directie, management of specialist en stel me onafhankelijk en onbevooroordeeld op. Het is mijn missie om mensen en technologie op een mooie manier samen te laten werken. En niet zomaar; ik ben er voor de merken die willen bijdragen aan een blije, gezonde en welvarende samenleving.